Switch voor je nieuwe baan als Orderplanner/Commercieel MW (M/V) Fulltime
Voor een dynamische groeiende MKB organisatie in Twente zijn wij opzoek naar een fulltime (40u) Orderplanner/commercieel medewerker binnendienst (m/v).
Als Senior Orderplanner/Commercieel medewerker binnendienst ben je verantwoordelijk voor het efficiënt plannen en coördineren van de orderstroom om ervoor te zorgen dat producten tijdig en nauwkeurig worden geleverd aan onze klanten. Je werkt nauw samen met verschillende afdelingen, waaronder inkoop, productie en logistiek, om ervoor te zorgen dat alle bestellingen voldoen aan de gestelde eisen en deadlines. Bovendien ben je verantwoordelijk voor het monitoren van voorraden, het identificeren van knelpunten en het implementeren van verbeteringen in het orderplanningsproces.
Binnen deze organisatie houdt de orderplanner zich bezig met het opstellen, coördineren en bijstellen van de (productie)planning van de orders. De planner houdt hierbij rekening met een aantal factoren zoals aanwezigheid van het halffabricaat, in te zetten personeel, machines, materialen en kosten. De strakke planning moet ervoor zorgen dat halffabricaten en eindproducten op het afgesproken moment op de juiste plaats zijn. Je houdt rekening met alle zaken die van invloed zijn op de productie, dus bijvoorbeeld ook onderhoudswerkzaamheden en mogelijke tegenslagen tijdens het productieproces. Je communiceert daarnaast dagelijks met klanten over nieuwe orders, leverdata ’s, transporten en alle overige zaken m.b.t. het orderproces.
Binnen deze organisatie wordt er met het ERP systeem Navision gewerkt en daar zal ook alles in vastgelegd en gepland worden. Het pakket beschikt over een custom made grafische planning wat het inplannen van orders makkelijker en overzichtelijker maakt.
Je kan je staande houden in een dynamische omgeving en kunt zelf structuur en prioriteit aanbrengen in het werk. Je hebt een positieve instelling, iemand die altijd mogelijkheden ziet en graag een uitdaging aangaat. Je bent zeer accuraat en integer en je kunt goed zelfstandig werken. Op de afdeling is klantgerichtheid, snel acteren en vooruit denken zeer belangrijk.
Je gaat je onder andere bezig houden met het;
– Aannemen, verwerken en bevestigen van verkooporders.
– Inplannen van orders in de (productie)planning;
– Opstellen, coördineren en aanpassen van zowel korte als langetermijnplanningen voor de productie;
– Communiceren met klanten en leveranciers over de planning van verkooporders;
– Onderhouden van nauw contact met verschillende afdelingen binnen de organisatie;
– Afroepen van halffabricaten bij klanten/leveranciers;
– Beheren van optimale voorraadniveaus;
– Proactief identificeren van knelpunten om mogelijke vertragingen te voorkomen;
– Analyseren en optimaliseren van planningen om efficiëntie te verbeteren.
De ideale kandidaat beschikt over?
-Uitstekende planningsvaardigheden.
– minimaal MBO+ werk- en denkniveau met tenminste 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie
– goede kennis van MS Office
– goede kennis van het ERP pakket Navision (of een soortgelijk pakket)
– uitstekende communicatieve vaardigheden
– stressbestendig; je kunt goed overzicht houden
– commerciële instelling
– oplossingsgericht
– analytisch en zeer accuraat
– uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
Wat hebben wij jou te bieden?
Je komt te werken in een groeiende organisatie met ca 50 collega’s. De organisatie investeert veel in groei door continu de producten uit te bereiden en te verbeteren. Ze bieden goede secundaire en primaire arbeidsvoorwaarden o.a. een pensioensregeling waarvan 100% wordt betaald, 25 vakantie dagen. Tevens krijg je de ruimte om te groeien en omdat er wederzijds respect is door alle lagen van het bedrijf krijg je een plezierige werkomgeving. Je komt rechtstreeks op contract bij onze relatie.
Reageer op deze vacature
Interesse in de Switch naar een nieuwe werkgever dan komen wij graag met jou in contact. Graag ontvangen wij jou motivatiebrief en cv. Je kunt deze sturen naar info@switchrecruitment.nl of maak gebruik van de “solliciteer nu ‘’. Uiteraard zijn wij ook telefonische bereikbaar: Lindsey Teussink 06-23150132 & Joyce Kogelman 06-42836104 voor meer informatie.