Switch voor je nieuwe baan als “Online Marketeer’’

Voor een fashion bedrijf in Overijssel zijn wij opzoek naar een “Online Marketeer”.

Deze organisatie ontwikkelt, verkoopt en levert onder andere moderne fashionitems en wordt in circa 100 landen verkocht bij de meest toonaangevende warenhuizen, bekende e-com kanalen, zelfstandige lingeriezaken en via hun eigen website.

In de rol van Online marketeer weet jij wat er speelt in de digitale markt, je bent vooruitstrevend en up to date. Jij houdt je bezig met het promoten van merk en/of producten van onze relatie. Dit voer je uit via digitale kanalen om te werken naar de doelstellingen van de organisatie. Je bepaald de strategie op basis van analyses en stuurt bij op basis van de inzichten uit data. Marketing Automation is de technologie die jij gebruikt om de beste conversiegerichte en geoptimaliseerde campagnes in te zetten.

Dagelijkse taken en verantwoordelijkheden zijn;

  • Controleren en optimaliseren van de website;
  • Accountbeheer van belangrijkste e-commerce klanten, key accounts en zelfstandige klanten;
  • Voorbereiden en uitvoeren van het digitale marketingplan;
  • Voorbereiden, uitvoeren, sturen en analyseren van alle online markerting en advertising activiteiten zoals eigen websites. B2B en B2C;
  • Voorbereiden, uitvoeren, sturen en analyseren van online advertising campagnes, google ads/google analytics/Google shopping;
  • Het inzetten van conversie optimalisatie trucs en stuurt bij dmv bijv. A/B testen. (Hotjar);
  • Je stelt eventueel verbetervoorstellen op ter optimalisatie van de online ervaring van de website mbt updates, plugins en apps binnen het backend systeem;
  • Je bent verantwoordelijk voor de e-mail campagnestrategie in samenwerking met de multimedia afdeling;
  • Je bent nauw in contact met de B2B klanten in de vorm van trade marketing initiatieven;
  • Je onderhoud en analyseert de merkhomepages;
  • SEO en SEA technieken hebben doorlopend je aandacht en zit je scherpt boven op;

De ideale kandidaat beschikt over:

  • Een hands-on mentaliteit. En wil graag een stap extra zetten +1;
  • Je hebt affiniteit met de fashionbranche;
  • Je hebt minimaal een bachelorsdiploma marketing/communicatie of 3 jaar werkervaring in een gelijksoortige functie;
  • De digitale pijnpunten van de klant weet jij te identificeren en vertaalt dit naar een digitaal marketingplan;
  • Je beheerst bij voorkeur de Nederlandse en Engelse taal;
  • Je bent bekend en bedreven met het gebruik van digitale analytics. Denk hierbij aan CMS, Mailing tools en projectmanagement tools;
  • Je bent in je werk zelfstandig en je voegt meerwaarde toe in het enthousiaste team;
  • Je bent analytische sterk en hebt oog voor detail;
  • Woonachting in de regio Overijssel;
  • Je bent 32 tot 38 uur per week beschikbaar.

Wat hebben wij jou te bieden?
Je krijgt een uitdagende baan binnen een jong en enthousiast team en komt te werken binnen een platte organisatie met een ca 30-tal collega’s om je heen.  Na een tijdelijk contract heb je, bij goed functioneren, uitzicht op een vast dienstverband. Daarnaast krijg je een marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.  Je komt terecht in een internationale, dynamische en gezonde werkomgeving. Je komt rechtstreeks op contract bij onze relatie.   

Reageer op deze vacature
Interesse in de Switch naar je nieuwe werkgever? Dan komen wij graag met jou in contact. Graag ontvangen wij jou motivatiebrief en recente cv. Je kunt deze sturen naar info@switchrecruitment.nl of maak gebruik va de button “solliciteer nu”. Uiteraard zijn wij ook telefonisch bereikbaar: Lindsey 06-23150132 & Joyce 06-42836104

Nu solliciteren voor deze functie